Voedingsdeskundige Alkmaar

 In Resultaten

Voedingsdeskundige Alkmaar

hoi ik ben jurgen boon

Hoi ik zal mezelf eens voorstellen met wat korte antwoorden te geven op persoonlijke vragen.

Voedingsdeskundige Alkmaar

Voedingsdeskundige Alkmaar

Naam: Jurgen Boon

Geboortedatum: 07-10-89

Waar woon je?: Broek op Langedijk

Werk: Eigen onderneming Start Healthy Today voedingsdeskundige alkmaar . Ik help mensen met het behalen van hun steef gewicht.

Sport je ook? Jazeker, ik fitness 3x per week. En ik train nu voor een halve marathon in Rotterdam voor MS.

Waar ben/ was je minder goed in? hahah ze hadden net zo goed dyslexie jurgen kunnen noemen. Van hoi ik heb jurgen. Ik ben namelijk niet zo goed in speling.

Waar was/ben je goed in? Ik ben goed in oplossing zoeken. Het glas is altijd half vol.

Waar haal je voldoeningen uit? Uit heel veel dingen. Maar als ik echt 1 ding moet zeggen. Is het klaar staan voor de mede mens.

Ben je ijdel? Nee zeker niet. Ik loop vaak ook achter op de mode, mijn vriendin zorgt er altijd voor dat ik er leuk uit zie.

Droom je? Zo ja waarover? Ik droom mijn hele leven al. Te minsten dat zeiden de leerkrachten altijd tegen mij. Jurgen zit niet zo de dromen hahaha.

Heb je een bijnaam? En wie heeft die naam gegeven. Mijn bijnaam is hond of dog.

Korte uitleg. Ik was vroeger best wel een gamer en sliep wel eens bij vrienden om de hele nacht te kunnen gamen. De moeder van 1 van mijn vrienden was mijn naam vergeten en omdat ik toen die tijd lang haar had, je raad het vast al, vroeg zijn moeder: “Hoe heet die jongen met die honden haren?”.

Hoelang ben je? Ik ben 1.80

Bril of lenzen? Allebei maar ik draag nu het liefste een bril.

Favoriete eten? Alles met kaas.

 

                                                            Wat is mijn doelstelling.

Omdat ik de halve marathon wil gaan lopen moet ik zelf wat kilo kwijtraken. De reden daarvan is dat ik anders snel last krijg van mijn gewrichten.

Mijn lichaamsgewicht is nu op dit moment 95kg. Over 2 maanden loop ik de halve marathon, bij de start van de halve marathon wil ik graag rond de 88kg wegen. Dit is een verschil van 7kg. Ik weet van mezelf dat ik elke week wel een kg kan afvallen. Hieronder kan je zien wat voor de eerst komende 4 weken mijn voeding en trainingsschema’s zijn.

Voedingsdeskundige Alkmaar

Voedingsdeskundige Alkmaar

Ontbijt                                                           Tussendoor

  • Kwark halfvolle 250 ml            –  Komkommer met schil rauw 50 gram
  • Banaan 1 stuks 130 gram
  • Havermout 30 gram

Middagmaal                                                 Tussendoor

  • Couscous gekookt 75 gram          – Paprika gele rauw 50 gram
  • Kipfilet vleeswaar 30 gram          – Paprika rood 50 gram
  • Appel 1 stuks 175 gram                 –  Rijst zilvervlies 100 gram
  • Komkommer 75 gram
  • Spinazie rauw 30 gram

Avondmaal                                                     Avond tussendoor

  • Biefstuk 100 gram                              – Shake proteïne body en fit 35 gram
  • Ui rauw 30 gram                                – Appel 1 stuks 175 gram
  • Kool bloem 200 gram
  • Champignons 20 gram
  • Aadappel zoet 125 gram

Hoe zit mijn sportschema eruit

Ik train op dit moment voor een halve marathon in Rotterdam. Het is voor de spierziekte MSIk moet over 2 maanden 21 km hardlopen. Mijn trainingsschema ziet er al volgt uit.

Maandag en vrijdag loop ik 10 km. Dit probeer ik altijd tussen de 55 minuten en de 60 minuten te lopen. Woensdag en zaterdag ben ik in de gym te vinden en train ik altijd een full body schema.

Voor de aankomen 4 weken ziet mijn schema er zo uit:

Warming up

Organisatie: loopband

Duur …10…. Minuten

Niveau helling wandeling. Heling 15 en dan tempo 5.

Trainingsmethode –  Full body

aantal oefeningen 5

Fitnessoefeningen Aanvangsgewicht

 

stes reps Herstel tijd sec
Pull ups Lichaamsgewicht 4 8/10 30 sec
Chest press 80 kg in totaal 4 15 45 sec
Deadlift 120kg in totaal 4 10 60 sec
Schouder press 14 kg per dumbbel 3 10 30 sec
Dumbell biceps curl 12 kg per dumbbel 3 8 20 sec

Cardiovasculair

Organisatie  – fiets

Niveau 8 (ik vind het altijd lekker om na een training mijn benen nog even los te fietsen).

 

 

Recent Posts

Leave a Comment